aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 14
دیروز : 29
افراد آنلاین : 2
همه : 3757
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 پاريسي‌ها به تحصيلات، لباس، غذا و هنر اهميت زيادي مي دهند و به طور كلي روي زبان خود تعصب دارند و ترجيح مي دهند به زبان ديگري صحبت نكنند. بنابراين اگر فرانسوي ندانيد، ممكن است كمي به مشكل بربخوريد. البته نهايتا با همان انگليسي و كمي ايما و اشاره مي‌توانيد گليمتان را از آب بيرون بكشيد. شنيدن زبان خوش‌آهنگ و دوست‌داشتني فرانسوي از زبان محلي‌ها هم لطف خودش را دارد.از عادات اجتماعي جالب پاريسي‌ها اين است كه براي كوچكترين برخورد بين دو نفر يا وسايلشان از هم عذر‌خواهي مي‌كنند. بنابراين بد نيست كلمه‌ي پركاربرد «pardon» (پَقدون) و براي عذرخواهي‌هاي شديد‌تر كلمه‌ «désolé» (دزوله) را به ياد داشته باشيد. پاريسي‌ها در سلام كردن هم هميشه پيشقدم‌اند؛ در لابي هتل، در اتوبوس و حتي در آسانسور مردم بي‌مقدمه به شما سلام مي‌كنند و هنگام خارج شدن هم خداحافظي مي‌كنند.عادت مشهور ديگر كافه‌نشيني است كه بخش مهمي از زندگي روزانه‌ پاريسي‌هاست. در پاريس اولين جايي كه براي يك قرار دوستانه يا يك ديدار كاري پيشنهاد مي‌شود، كافه است. هزينه‌ زيادي هم ندارد؛ گاهي با يك قهوه‌ ۲ يورويي مي‌شود ساعت‌ها در كافه نشست و گفتگو كرد و البته در تمام اين مدت كسي هم براي اين توقف طولاني معترض نخواهد شد. گارسن‌هاي رستوران‌ها هم عموما مشكلي با نشستن طولاني‌مدت يا سفارش دادنِ فقط سوپ يا سالاد ندارند.پاريسي‌ها صحبت كردن با تلفن در اماكن عمومي به خصوص در فضا‌هاي بسته را چندان دوست ندارند. به خصوص در تاكسي‌ها بهتر است تا جاي ممكن با تلفن همراهتان صحبت نكنيد.

منبع: www.zoraq.com


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۶:۳۵ ] [ admin ]

آ مردم بسيار اجتماعي و خونگرمي هستند. هرچند ظاهرا در برخوردهاي شخصي، تا زمان كه با شما آشنايي كامل پيدا نكرده‌اند، كمي رسمي به نظر مي‌رسند. بهتر است سعي نكنيد در همان برخورد اول، با ايتاليايي‌ها زود خودماني شويد؛ آن‌ها را به اسم كوچك صدا نزنيد؛ لفظ «Lei» (شما) را به جاي «Tu» (تو) به كار ببريد، مگر اينكه مخاطبتان كودك باشد يا اينكه طرف مقابلتان قبلا شما را با اسم كوچك صدا زده باشد يا لفظ «Tu» را برايتان بكار برده باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۵:۱۱ ] [ admin ]

جالب ترين آداب و رسوم نوروز در شهرهاي ايراندرحالي كه تنها چند روز تا آغاز سال نو زمان باقي است و به زودي زمستان جاي خود را به بهار ميدهد و سالي نو و فصلي نو آغاز ميشود. در استانه نوروز ميخواهيم شما را متفات ترين و جالب ترين آداب و رسوم نوروز در شهرهاي مختلف كشور آشنا كنيم.آداب و رسوم نوروز


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۰۲:۴۴ ] [ admin ]

۱. كنترل امور را به‌دست بگيريدكودكان، مشتاقِ حد و مرزهايي هستند كه به آنها كمك مي‌كند دنيايي را كه اغلب باعث سردرگمي‌شان مي‌شود، درك و مديريت كنند. حدود و مرزهايي را تعيين كنيد كه در آن محدوده فرزندتان بتواند با خيال راحت به كشف علايقش بپردازد، با اين كار عشق خود را به او نشان مي‌دهيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۵:۵۱ ] [ admin ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب