aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 22
دیروز : 29
افراد آنلاین : 1
همه : 3765
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

مثلا مي‎فهميم كه فلان روز در كشوري در غرب يا شرق جشن گرفته مي‎شود يا مردمان فلان سرزمين وقتي به هم مي‎رسند با اين آداب خاص به هم سلام مي‎كنند و از هم احوال مي‎پرسند.
هنرهاي خياباني از ديد نشنال جئوگرافي
جشن شكوفه‌هاي گيلاس در كجا برگزار مي‌شود؟
اما برخي وقت‎ها نيز خريد بليط هواپيماي ارزان به مقصد كشوري خارجي، گنجينه‎اي از ناشناخته‎ها را بر روي مسافر كنجكاو باز مي‎كند و مسافر بليط به دست پس از رسيدن به مقصد مورد نظر با پديده‎هايي روبه‎رو مي‎شود كه نه تنها نظيرش را در هيچ كجاي جهان نديده است، بلكه حتي وقتي از نزديك نيز با اين آداب و رسوم غريب مواجه مي‎شود به سختي مي‎تواند واقعي بودن اين سنت‎هاي متفاوت را باور كند.
خريد بليط هواپيما به اتيوپي آفريقابليط هواپيما به اتيوپي آفريقااگر چه تفاوت در همه جا پيدا مي‎شود و شمال و جنوب يا شرق و غرب ندارد، اما اگر بخت خريد بليط هواپيما به آفريقا نصيبتان شده باشد، تصديق مي‎كنيد كه قاره افريقا قاره شگفتي‎هاست و مسافراني كه پايشان به ديار استعمار و استقلال رسيده است، از رسم و رسومات عجيب و غريب قبيله‎هاي افريقايي نقل‌هاي بسياري براي تعريف كردن دارند.
با توجه به همين دلايل تصميم گرفتيم تا در اين مطلب در آداب و رسوم عجيب و غريب فرهنگ‎هاي مختلف افريقا سَركي بكشيم و مسافراني را كه براي خريد بليط ارزان هواپيما به مقصد افريقا به دنبال انگيزه‎اي كنجكاوبرانگيز هستند را مجاب كنيم چرا بايد براي سفر به شاخ افريقا بليط هواپيماي ارزان بخرند.
بليط هواپيما به آفريقا و كشور اتيوپيمورد عجيب قبيله سورما در اتيوپيخريد بليط هواپيما به اتيوپي آفريقابليط هواپيما به اتيوپي آفريقااين قبيله از آن دست قبيله‎هاي افريقايي است كه هنوز سنت قديمي پدرسالاري را با جديت دنبال مي‎كند و به همين دليل نيز زنان جوان جامعه مجبور هستند براي اينكه بتوانند پايگاه اجتماعي خود را در جامعه ارتقا دهند، دل مرداني كه در جامعه قدرت بيشتري دارند را بدست بياورند. اينگونه است كه زنان سورمايي سر و صورتشان را به شيوه‏هاي عجيب و غريبي آرايش و پيرايش مي‎كنند كه شايد از ديد نگاه مدرن ما چندان زيبا يا جذاب نباشد، اما در تسخير دل‎هاي مرداني كه در سن ازدواج قرار دارند، بسيار مؤثر است.
خريد بليط هواپيما به اتيوپي آفريقاخريد بليط هواپيما به اتيوپي آفريقاالبته اين آداب و رسوم غريب تنها دامان زنان جوان اين قبيله را نگرفته است و مردان سورما نيز كه در فكر تشكيل خانواده هستند، روزهاي پر ماجرايي را در پيش رو خواهند داشت چرا كه مطابق با آداب اين قبيله افريقايي داماد بايد براي جلب رضايت خانواده عروس 60 گاو را به پدر دختر هديه كند، هديه‎اي كه در اقتصاد كشاورز محور قبيله سورما  دسترنج يك عمر زندگي است و به اين سادگي‎ها نصيب يك جوان نمي‎شود!
يكي از غريب ترين ابزارهاي تزئين براي زنان در قبيله سورما  ظرف‎هاي سفالي يا چوبي هستند كه قطرشان گاهي اوقات تا 30 سانتي‎متر نيز مي‎رسد و بعد از بريدن لب زنان جوان در صورت زنان قرار مي‎گيرند تا بدين ترتيب زن جوان در نظر مردان قبيله كه قصد ازدواج دارند، زيباتر به نظر برسد!
خريد بليط هواپيما به اتيوپي آفريقابليط هواپيما به اتيوپي آفريقادر مجموع به نظر مي‎رسد كه آسيب زدن يكي از جلوه‎هاي زيبايي‎شناختي در قبيله سورما  محسوب مي‎شود چرا كه يكي ديگر از روش‌هاي آراستن زنان در اين قبيله تيغ زني است، به اين معنا كه هر چه بانوان قبيله بتوانند با تيغ زخم‎هاي سوزناك‎تري بر روي پوستشان حك كنند در نظر مردان جنگجوي قبيله دلرباتر جلوه مي‎كنند.
رسم و سوم قبيله سورما آنقدر براي گردشگران به ويژه در كشورهاي غربي جذابيت دارد كه اين گردشگران حاضرند با هر زحمتي كه هست بليط هواپيما به مقصد اتيوپي بخرند و به اين كشور افريقايي سفر كنند.
بليط هواپيما به آفريقا و كشور اتيوپيقبيله بودي و چاقي تنها در شش ماهخريد بليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقابليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقاهر سال در ماه جولاي در دره‌ي اومو در اتيوپي كه با سال جديد قمري قبيله‌ي «بودي» (Bodi) به نام «كائل» (Ka’el) مصادف است يك مراسم عجيب بر پا مي‎شود. در ماه هاي منتهي به سال جديد برخي از مردان قبيله به مدت چند ماه در قرنطينه به سر برده و براي چاق شدن مخلوطي از شير و خون گاو مي‌نوشند تا شكمشان باد كرده و حسابي چاق شوند. سپس هر قبيله مرد مجردي را به عنوان نماينده خود در مسابقه‎ي فربه‎ترين مرد قبيله شركت مي دهد و بدين ترتيب كسي كه برنده شود افتخار زيادي كسب كرده و مي تواند همسر خوبي براي خود انتخاب نمايد. جالب اين كه بعد از به پايان رسيدن اين جشنواره مردان چاق شده در عرض چند هفته به شرايط پيش از چاق شدن برمي‌گردند و دوباره جنگجويي ورزيده مي‎شوند.
قبيله توارگ و پوششي براي مردانخريد بليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقابليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقاقبيله‌ي توارِگ (Tuareg) تنها قبيله‌اي است كه در آن مردها به جاي زن‌ها از روپوش و نقاب استفاده مي‌كنند. اين روپوش كه تانگلماست (Tangelmust) نام دارد در واقع يك سربند آبي رنگ است كه تا 8 متر نيز طول دارد و بر روي سر و صورت پيچيده مي‌شود. اين سربند برخلاف شكل ظاهري خود با سربند مسلمانان كاملاً تفاوت داشته و اگر چه از آن براي محافظت در برابر آفتاب و طوفان شن استفاده مي‌شود، اما مردان قبيله در شب نيز آن را از روي سر و صورت بر نمي‎دارند و حتي در حين غذاخوردن نيز كشف حجاب نمي‎كنند. نكته جالب در مورد اين قبيله اينكه گرچه مردان صورت خود را در تمام احوال با اين حجاب مي‎پوشانند اما زنان قبيله براي استفاده از حجاب با اجبار زيادي روبه‎رو نيستند.
قبيله ماساي و رسم غريب آب دهان ريختنخريد بليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقابليط هواپيماي ارزان به اتيوپي آفريقامسافراني كه بخت خريد بليط هواپيماي ارزان به مقصد سنگاپور را داشته‎اند، نيك مي‏دانند كه در اين كشور سخت‎گير آسياي جنوب شرقي ريختن آب دهان در خيابان جرم محسوب مي‎شود، جالب است بدانيد كه در قاره افريقا قبيله‎اي وجود دارد كه آب دهان ريختن را نه تنها بد نمي‌داند بلكه تشويق و ترغيب نيز مي‎كند.
آب دهان ريختن يكي از كارهاي مهمي است كه افراد قبيله‌ي ماساي (Maasai) در شرق آفريقا انجام مي‌دهند و اين موضوع براي آن ها به معناي بخشش است. مردم اين قبيله ديدگاه هاي متفاوتي در مورد مكان قرار گرفتن قدرت و طبع يك فرد دارند و براي آن ها آب دهان ماهيت شما به عنوان يك انسان را نشان مي دهد. تف كردن به معناي بخشيدن بخشي از وجود و قدرت خود به ديگران است. اين كار در سنين پايين آغاز مي شود و روي نوزادان تازه به دنيا آمده آب دهان ريخته مي شود و بدين نحو افراد تف كننده براي وي زندگي خوبي را آرزو مي كنند. اگر بخواهيد به جايي ديگر برويد افراد سالمند قبيله قبل از عزيمت روي سر شما آب دهان خواهند ريخت تا رفتن شما را متبرك كنند و بدين ترتيب شما هر جا كه سفر كنيد در امن و سلامت كامل خواهيد بود.

منبع:mag.safarestan.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۰:۴۷ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب