aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 32
دیروز : 29
افراد آنلاین : 1
همه : 3775
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ايسنا:قائم مقام و دبير ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي از تصويب برگزاري آزمون نهايي دوره متوسطه و آزمون سراسري در جلسه ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور خبر داد و گفت:تاريخ برگزاري آزمون نهايي دوره متوسطه و كنكور سراسري بستگي به مصوبات ستاد مقابله با كرونا دارد و قطعاً در سال جاري اين دو آزمون با رعايت تاريخ منعطف برگزار خواهند شد. دكتر منصور كبگانيان در حاشيه جلسه يكصد و بيست و نهم ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به شرايط شيوع ويروس كرونا در كشور گفت:در ابتداي جلسه گزارشي با موضوع تأثيرات كرونا در مباحث و عملكرد حوزه هاي علم و فناوري و آموزش و پژوهش ارائه شد. 
وي با اشاره به حساسيت و تأكيد شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر رعايت سياست هاي مصوب ستاد نقشه جامع علمي كشور، كيفيت برگزاري امتحانات و آزمون سراسري، رعايت عدالت اجتماعي و اهميت تعليم و تربيت، خاطر نشان كرد:با توجه به اينكه در فضاي مجازي مطالب زيادي در خصوص تصميم‎سازي‎ها در اين حوزه‎ها منتشر مي‎شود، از اين رو جلسه با حضور وزراي مرتبط و مسئولين ذي ربط و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل و در خصوص نحوه برگزاري آزمون نهايي مقطع متوسطه و آزمون سراسري بحث و تبادل نظر شد. 
دبير ستاد راهبري ستاد نقشه جامع علمي كشور گفت:در اين جلسه وزراي علوم، بهداشت و آموزش وپرورش، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس دانشگاه آزاد در مورد آثار ويروس كرونا برحوزه هاي آموزش، پژوهش، علم و فناوري نظرات خود را ارائه كردند. 
كبگانيان با تأكيد بر اينكه وزارتخانه هاي آموزش وپرورش و علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان سنجش آموزش كشور آمادگي خود به دليل كافي بودن امكانات براي برگزاري آزمون هاي حضوري اعلام كردند، ادامه داد:با توجه به اينكه براي دوره ششم متوسطه آزمون نهايي برگزار مي شود اين سؤال مطرح شد كه آيا مي توان با رعايت استاندارد ها و پروتكل هاي مصوب ستاد مقابله با كرونا و حفظ فاصله اجتماعي امتحانات و آزمون هاي حضوري را برگزار كرد؟ 
وي با اشاره به سياست هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر برگزاري آزمون هاي حضوري با رعايت پروتكل هاي مصوب ستاد مقابله با كرونا يادآور شد:در اين جلسه وزير آموزش و پرورش و معاون متوسطه اين وزارتخانه اعلام كردند كه ظرفيت هاي لازم با حفظ فاصله اجتماعي براي برگزاري آزمون هاي حضوري را دارند. 
قائم مقام ستاد علم و فناوري ادامه داد:بر اين اساس مصوب شد كه تاريخ برگزاري آزمون هاي حضوري بايد منعطف بر اساس پروتكل هاي مصوب ستاد مقابله با كرونا تعيين شود. 
كبگانيان از به تصويب رسيدن برگزاري امتحانات نهايي دوره متوسطه به صورت حضوري با رعايت تمامي استاندارد هاي لازم و با تاريخ هاي منعطف در جلسه ستاد نقشه جامع علمي كشور خبرداد. 
وي با اشاره به تكميل نشدن آموزش هاي مدارس به دليل تعطيلات، خاطرنشان كرد:با توجه به منعطف بودن زمان برگزاري آزمون و با برنامه ريزي هاي لازم، هم آموزش ها تكميل و هم آزمون نهايي به صورت حضوري برگزار خواهد شد. 
نحوه برگزاري كنكور 
وي در مورد نحوه برگزاري كنكور سراسري سال جاري گفت:در اين جلسه وزير علوم، رئيس سازمان سنجش و پذيرش كشور (دبير شوراي سنجش و پذيرش دانشجو) گزارش كاملي را در زمينه برگزاري كنكور ارائه كردند. 
كبگانيان با اشاره به اينكه حداقل بايد بين برگزاري آزمون نهايي دوره متوسطه و كنكور سراسري 20 روز فاصله باشد، گفت:از نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي كنكور سراسري در سال جاري به صورت حضوري و با تاريخ منعطف بر اساس پروتكل هاي ستاد مقابله با كرونا برگزار خواهد شد. 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد:بر اساس اعلام وزير علوم، بر اساس امكانات موجود و با همكاري دستگاه ها، امكان برگزاري آزمون سراسري در شرايط آرام و سالم منطبق بر پروتكل هاي ستاد مقابله با كرونا وجود دارد. 
دبير ستاد راهبري ستاد نقشه جامع علمي كشور با تأكيد بر اينكه تاريخ برگزاري آزمون نهايي دوره متوسطه و كنكور سراسري بستگي به مصوبات ستاد مقابله با كرونا دارد، گفت:قطعاً در سال جاري اين دو آزمون با رعايت تاريخ منعطف برگزار خواهد شد. 
قائم مقام ستاد علم و فناوري با اشاره به دغدغه هاي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي از استفاده حداكثري از فضاي مجازي در شرايط عادي، اظهار كرد:استفاده حداكثري از فضاي مجازي در شرايط اضطراري هيچ منعي ندارد همانطور كه با توجه به توصيه هاي بهداشتي در اين دوران حتي اماكن متبركه تعطيل شد. 
وي با تأكيد براينكه استفاده حداكثري از فضاي مجازي در شرايط عادي نبايد تبديل به فرهنگ شود، ادامه داد:در حوزه تعليم وتربيت، معلم و متعلم بايد ارتباط چهره به چهره داشته باشند از اين رو در شرايط عادي استفاده از فضاي مجازي قطعاً كاهش خواهد يافت. 
تشكيل كارگروه براي طراحي و توليد زيرساخت و خدمات آموزشي و پژوهشي يكپارچه 
كبگانيان با تأكيد به اهميت توليد محتوا و تكميل زيرساخت هاي فضاي مجازي، گفت:مقرر شد كارگروهي در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با حضور وزراي علوم و آموزش وپرورش، معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و رييس دانشگاه آزاد اسلامي با محوريت دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شود تا مطالب كلان تري در اين حوزه مورد بررسي قرار گيرد و شاهد شكل گيري سامانه هاي ملي در حوزه آموزش و پژوهش باشيم و از اين پراكندگي پلتفرم ها، نرم افزار ها و محتوا هاي غير استاندارد به يك نظام يكپارچه ملي خدمات آموزشي و پژوهشي منتقل شويم. 
جلسه 129، به رياست دكتر سعيد رضا عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حضور دكتر غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دكتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، دكتر طهرانچي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر كچوئيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حضور مجازي دكتر حاجي ميرزايي وزير آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمين رستمي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، دكتر طيبي رئيس جهاد دانشگاهي، دكتر جاسبي، حجت الاسلام والمسلمين دكتر پارسانيا و دكتر كي نژاد از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در محل دبيرخانه اين شورا برگزار شد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۷:۴۰ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب