aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 44
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4044
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اين گياه تا ارتفاع 15 تا 25 سانتي متر رشد مي كند و در شرايط آب و هوايي مناسب ارتفاع آن به 1.5 تا 3.5 متر هم مي رسد. در ضمن تا ده سال هم مي تواند به زنگي خود ادامه دهد. براي اينكه گياه آسيب نبيند هر چند وقت يكبار شاخ و برگ هاي اضافي را هرس كنيد تا رشد مناسب تري داشته باشد. برگ ها و ساقه هاي اين گياه ضخيم بوده و به صورت انبوه رشد مي كنند. هر دسته برگ گياه نخل پالم داراي 6 الي 8 عدد برگ مي باشد كه بر اثر رشد حالت پروانه هاي شكل پيدا مي كنند. تعداد كاسبرگ هاي آن بين 90 تا 110 عدد بوده كه به شكل عدد هفت در مي آيند. با رشد گياه بيشتر به پالم بامبو شباهت مي يابد.
 
نخل اريكا پالم

نام انگليسي: butterfly palm, areca palmنام علمي: areca lutescens خانواده: اريكاسه، نخل- ARECACEAE

نيازها و شرايط نگهداري گياه نخل پالم اريكا 
گياه نخل اريكا پالم

آبياري گياه نخل اريكا پالم: براي آبياري نياري نيست خاك گياه را غرقابي كنيد. آبياري تا حدي باشد كه خاك گياه مرطوب شود و هر روز خاك آن را بررسي كنيد تا بيش از اندازه دچار خشكي نشود. اما در فصل زمستان اجازه دهيد خاك گياه خشك شده باشد سپس آبياري را انجام دهيد.نور گياه نخل اريكا پالم: سعي كنيد گياه در طول روز بيشتر از حد در مقابل نور مستقيم خورشيد قرار نگيرد. مثلا گياه را در منزل پشت پنجره هاي شمالي و شرقي قرار دهيد البته در كنار پنجره هاي غربي و يا جنوبي هم مي تواند دوام بياورد. اگر ميزان نور بيش از حد باشد سبب مي شود برگ هاي گياه زرد رنگ شود.خاك گياه نخل اريكا پالم: براي تهيه خاك گياه مي توانيد از شن، پيت موس، خاك برگ و خاك مرغوب باغچه استفاده كنيد. خاك گياه بايد از زهكشي مناسبي برخوردار باشد.كوددهي گياه نخل اريكا پالم: براي كوددهي از كودهاي گياهان آپارتماني و يا كود كريستالون 18 درصد استفاده نماييد.رطوبت گياه نخل اريكا پالم: اين گياه به دليل اينكه در مناطق گرمسيري رشد مي كند به رطوبت بالايي نياز دارد. براي اين منظور مي توانيد از غبارپاشي استفاده كنيد. البته روش ديگر ريختن سنگريزه در زير گلداني مي باشد و يا ظرف پر از آبي را در كنار گياه قرار دهيد.گلدهي گياه نخل اريكا پالم: اين گياه در شرايط ايده آل، در اواخر تابستان و اوايل تابستان گلدهي خواهد داشت. گل ها به رنگ زرد بوده و در زير برگ ها رشد خواهند كرد. البته با تابش نور مستقيم آفتاب، اين شكوفه ها به ميوه هاي سبز رنگ تبديل مي شوند و رفته رفته به رنگ زرد و نارنجي تغيير پيدا مي كنند. فراموش نشود اين ميوه ها خوراكي نيستند.هرس گياه نخل اريكا پالم: با بالا رفتن سن اين گياه برگ هاي آن به رنگ قهوه اي تغيير مي كنند كه نياز دارد اين نوع برگ ها را جدا كنيد.

آفات و بيماري هاي گياه نخل اريكا
- زرد شدن نوك برگ ها: نشان از گرماي بيش از حد محيط و يا آبياري كم گياه مي باشد در اين حالت گياه را به محيطي خنك تر انتقال داده و ميزان آبياري را بيشتر كنيد.- خميده شدن ساقه هاي گياه: به دليل كمبود نور بوده كه بايد گياه را به مكاني پر نورتر انتقال دهيد.- ظاهر شدن نقاط سوخته روي برگ ها: به اين دليل است كه عمل غبارپاشي در مقابل نور مستقيم خورشيد انجام گرفته است.- پديدار شدن تارهاي عنكبوت: آفتي به نام كنه تار عنكبوتي با تغذيه از شيره گياه سبب ايجاد لكه هاي زرد بر روي برگ ها خواهد شد. در اين حالت گياه را هر دو هفته يكبار سمپاشي كنيد.ظاهر شدن نقاط سياه روي برگ ها و ساقه ها: چنانچه نقاط سياه رنگ و آبكي بر روي گياه ايجاد شده باشد به معناي وجود قارچ بوده كه لازم است با قارچ كش بنوميل هر دو هفته يكبار، آن را از بين ببريد.بلايت، نوعي بيماري است كه بر اثر عدم آبياري كافي، عدم رطوبت كافي و تهويه مناسب و خاك ضد عفوني شده سبب شيوع بيماري هاي قارچي مي شود و روي برگ ها لكه هاي نامنظم با اشكال مختلف و به رنگ كرم تا خاكستري با حاشيه قهوه اي ايجاد خواهد شد.حشرات سپردار: اين حشرات از شيره گياه تغذيه كرده و موجب خشك و زرد شدن برگ هاي گياه خواهد شد.

تكثير گياه نخل اريكا پالم

تقسيم بوته: در اواخر زمستان و يا اوايل بهار پاجوش هاي كنار گياه را با يك كاتر تميز و تيز جدا كنيد و سپس آن را در گلداني جداگانه با خاك بستر مناسب بكاريد. خاك كشت را مي توانيد تركيبي از خاك برگ و شن استفاده نماييد. گياه جوان را در مقابل نور غير مستقيم خورشيد و در دماي 20 درجه سانتي گراد قرار دهيد. براي طراوت بخشيدن به گياه مي توانيد از عمل غبارپاشي استفاده نماييد.

تكثير با بذر: بذرها با داشتن پوشش ضخيمي كه دارند بايد اين پوشش را با يك كاتر و يا چاقوي تيز جدا كرد. بذرها را به صورت سطحي بكاريد به طوري كه لايه نازكي از خاك بر روي آن قرار بگيرد. بذرها در دماي 26 تا 29 درجه سانتي گراد شروع به جوانه زني مي كنند، در دماي كمتر بذرها ديرتر جوانه خواهند زد.

منبع: https://cactushadi.com/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AE%D9%84-%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D9%85 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۴۵:۲۶ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب