aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 25
دیروز : 7
افراد آنلاین : 2
همه : 4025
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاريخچه خودرو سانتافه

كمپاني هيونداي (كره‌اي) براي رقابت با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتياك Aztek ايده‌هايي داشت كه در اوايل سال ۲۰۰۱ در مدل جديدي به نام سانتافه (نام شهري در نيومكزيكو) به ثمر نشست و توليد آن آغاز شد. اين اتومبيل در آمريكاي شمالي به سرعت تبديل به محبوب‌ترين خودرو خانواده گشت. اين خودرو تاكنون در سه نسل توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شده است. ما در ادامه به توضيح سيستم دوربين 360 درجه سانتافه مي پردازيم.

دوربين 360 درجه سانتافه

چه خودروي جديدي خريداري كرده ايد و چه از قبل داراي خودرويي بوده ايد به اين فكر كنيد كه اگر بتوانيد محيط اطراف ماشينتان را در تلفن همراه خود ببينيد چه قابليت هاي خوبي در اختيار شما خواهد بود. چنين ويژگي با سيستم دوربين 360 درجه سانتافه امكان پذير مي شود. در ادامه به شرح و توضيح مشخصات دوربين 360 درجه خودرو سانتافه و نحوه خريد و نصب آن پرداخته شده است. با ورود اين فناوري، استفاده از دوربين در اتومبيل ها ارتقاء يافت. اين سيستم داراي چهار عدد دوربين در دو طرف در زير آينه هاي بغل و در عقب و جلوي ماشين مي باشد كه تصاوير را ضبط كرده و به يك كامپيوتر مركزي داراي نرم‌افزاري خاص، جهت پردازش ارسال مي كنند. در نهايت يك نماي 360 درجه از حوزه اطراف ماشين بوجود خواهد آمد و در معرض ديد راننده در مانيتور قرار خواهد گرفت. بدين ترتيب تسلط و كنترل راننده به ماشين بيشتر مي شود.

خريد دوربين 360 درجه سانتافه | نصب دوربين 360 درجه سانتافه

سيستم دوربين 360 درجه خودرو سانتافه جزء كاربردي‌ترين آپشن‌هايي است كه مي‌توانيد براي ماشينتان بخريد. جستجو كنيد مشخصات آپشن‌هاي مختلف را مشاهده و مطالعه كنيد و همچنين با مشخصات دوربين 360 درجه خودرو سانتافه نيز آشنا شويد سپس از سايت گندم كار دي وي دي اقدام به خريد دوربين 360 درجه سانتافه نماييد. گندم كار دي وي دي در اين زمينه، سال‌ها تجربه دارد و البته نصب دوربين 360 درجه خودرو سانتافه را نيز در محل براي مشتري با بالاترين كيفيت انجام مي‌دهد. ما مي‌دانيم كه دو فاكتور مهم در توسعه، پيشرفت و موفقيت يك كسب و كار، اعتماد و رضايت مشتري مي‌باشند. بنابراين هدف گندم كار دي وي دي جلب اعتماد و رضايت مشتري مي‌باشد و به هيچ عنوان كالاي بي‌كيفيت يا خدمات نامناسب ارائه نخواهد شد.

خريد-پدل-شيفتر-سورنتو-با-بهترين-كيفيت-و-قيمت تاريخچه خودرو سانتافه

كمپاني هيونداي (كره‌اي) براي رقابت با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتياك Aztek ايده‌هايي داشت كه در اوايل سال ۲۰۰۱ در مدل جديدي به نام سانتافه (نام شهري در نيومكزيكو) به ثمر نشست و توليد آن آغاز شد. اين اتومبيل در آمريكاي شمالي به سرعت تبديل به محبوب‌ترين خودرو خانواده گشت. اين خودرو تاكنون در سه نسل توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شده است. در ادامه به توضيح سيستم پدل شيفتر سانتافه مي پردازيم.

پدل شيفتر سانتافه

پدل شيفتر سانتافه از تكنولوژي‌هاي مدرني است كه رانندگي را تسهيل كرده است. راننده مدام به تعويض دنده توجه مي كند و دغدغه هميشگي او مي باشد. در بسياري از وقت ها كه گيربكس دچار مشكل مي شود راننده خواهد گفت من دنده را درست انتخاب كرده‌ام نمي دانم چرا اين مشكل پيش آمده است در برخي اوقات هم دنده به درستي درست جا نمي‌رود. اين امر مدام توجه راننده را به خود جلب مي نمايد و مانع تجربه كردن يك رانندگي لذت بخش مي شود. به همين علت كارخانه هاي اتومبيل سازي با دانش حاصل از تجربيات مسابقات فرمول يك، طرح پدل شيفتر سانتافه را پياده كردند. مكان پدل شيفتر سانتافه در پشت غربيلك فرمان مي باشد. جالب است بدانيد كه پدل شيفتر سانتافه شامل دو دكمه براي زيادتر و كمتر كردن دنده است كه در پشت فرمان قرار گرفته اند. اگر دو دكمه (پدل) را همزمان بگيريد نيز ماشين از دنده خلاص خواهد شد.

مشخصات و ويژگي‌ها مثبت دنده پشت فرمان يا پدل شيفتر سانتافه

سيستم پدل شيفتر سانتافه را روي ماشين‌هاي نصب مي‌كنند كه با سيستم برقي مالتي پلكس طراحي شده باشند. طراحان مي‌گويند چنين اتومبيل‌هايي به انشعاب گرفتن برق اضافه از باتري، حساسيت بسياري دارند. برخي بدون دانش و تخصص كافي جهت تغذيه لازم براي سيستم‌هاي جانبي مانند سيستم نويگيشن و صوتي، از برق ورودي به گيربكس به داخل كابين انشعاب مي‌گيرند. چنين انشعابي باعث افت ولتاژ ورودي به گيربكس خواهد شد و چنين افت ولتاژي طي مدتي، پدل شيفتر سانتافه را دچار اختلال كرده و حتي ممكن است به كلي آن را خراب كند كه از كار بيفتد. اين تأثير افت ولتاژ ورودي به گيربكس بخاطر حساسيت زياد سوپاپ‌ها و شيرهاي هيدرو الكترونيكي گيربكس‌هاي خودكار نسبت به افت ولتاژ مي‌باشد. چنين افت ولتاژي در ورودي گيربكس حتي مي‌تواند خود گيربكس را نيز خراب كند. خريد-پدل-شيفتر-سانتافه-با-بهترين-كيفيت-و-قيمت

پدل شيفتر سورنتو

پدل شيفتر سورنتو دو دكمه دارد يكي براي كمتر كردن و ديگري براي بيشتر كردن دنده بكار مي‌روند و در پشت فرمان واقع شده‌اند. اگر هردو دكمه يا پدل را همزمان بگيريد دنده خلاص خواهد شد. با پيشرفت‌هايي كه مشاهده مي‌شود مي‌توان روزي را تصور كرد كه گيربكس‌هاي دستي درست مانند نوارهاي كاست، به كلي كاربرد خود را از دست بدهند و به تاريخ بپيوندند. گيربكس‌هاي خودكار نيز همزمان با پيشرفت دانش و فناوري، مدرن‌تر شده و قابليت اطمينان آن‌ها نيز بيشتر شده است. به همين منوال نقاط ضعفشان به تدريج برطرف شده و بر مزيت‌هاي آن‌ها افزوده شده است. DCT (گيربكس با كلاچ دوگانه) و CVT (گيربكس متغير پيوسته) دو نوع مختلف گيربكس‌هاي خودكار هستند كه CVT ها با اين كه در اوج تكنولوژي قرار دارند بسيار ساده بوده و كارايي بسياري دارند. البته CVT خسته كننده است زيرا در اين نوع گيربكس، دنده در دور موتور خاصي عوض مي‌شود براي برطرف كردن اين عيب برخي از شركت‌ها براي CVT ها امكان عوض كردن دستي دنده را هم گذاشته‌اند. تعويض دستي در نوع CVT با اهرم‌هاي واقع در پشت فرمان انجام خواهد شد كه به نام پدل شيفتر (Paddle Shifter) شناخته مي‌شوند. با پدل شيفتر سورنتو در هر دور موتوري كه مايل باشيد مي‌توانيد دنده را عوض كنيد. كار DCT ها به مقدار زيادي مشابه گيربكس‌هاي دستي مي‌باشد. در گيربكس DCT دو كلاچ و چرخ دنده‌ها به‌صورت هيدروليكي باهم درگير مي‌باشند. با تجهيز گيربكس DCT به پدل شيفتر سورنتو و تنظيم وضعيت به Manual مي‌توان دقيقاً مشابه يك گيربكس دستي معمولي با آن كار كرد.

نكته اي درباره افت ولتاژ ورودي گيربكس در رابطه با پدل شيفتر سورنتو

توجه داشته باشيد پدل شيفتر بر روي خودروهايي نصب مي‌شود كه با سيستم برق مولتي پلكس طراحي گشته‌اند و به گرفتن برق اضافه از باتري بسيار حساس مي‌باشند. در صورتي كه به هر دليلي مثل نصب سيستم هاي صوتي و navigation و … انشعاب نادرستي گرفته شود باعث افت ولتاژ ورودي گيربكس خواهد شد كه منجر به ايجاد اختلال در سيستم پدل شيفتر مي‌شود و حتي مي تواند باعث خرابي آن نيز بشود. حتي شايد خود گيربكس را نيز خراب كند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۰۷:۰۷ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب