aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 49
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4049
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاريخچه موسيقي

درباره چگونگي و زمان پديد آمدن موسيقي ميان كاوش گران اختلاف وجود دارد. اولين قدم در به وجود آمدن و ظهور موسيقي وزن ها، آهنگ ها و حتي آوايي است كه از حنجره انسان خارج مي شود. موسيقي در ميان اقوام هندي، چيني، آشوري و سومري پيشينه اي طولاني دارد. در اثر اكتشافات باستان شناسي برخي آلات موسيقي را پيدا كرده اند كه 500 تا 7000 سال سابقه تاريخي دارد. موسيقي انسان هاي اوليه به هرشكل و صورتي كه بود جنبه روحاني داشت و زماني كه موسيقي به قالب تركيب درآمد و ريتميك شد باز هم در ستايش و نيايش و امور ديني به كار رفت.

 

تاريخچه موسيقي در ايران

موسيقي ايراني از لحاظ تاريخي به دو دوره باستاني و اسلامي تقسيم مي شود. دوران باستاني مربوط به زمان قبل از حمله اعراب به ايران است. در عصر اساطيري به علت قدمت زياد داده هاي كمي از اين دوران موجود است. از نظر باستان شناسان مهر يا نشانِ چغاميش جزء قديمي ترين آثار مربوط به موسيقي اين دوران مي باشد كه متعلق به 3500 سال قبل از ميلاد مسيح است.  درشاهنامه ي فردوسي، درباره علاقه شخصيت هاي باستاني و اساطيري نسبت به سازهايي چون سرنا و ني صحبت شده و مي توانيد با مراجعه به اين اثر گرانبها اطلاعات زيادي راجع به سازهاي موسيقي به دست آوريد.  

در دوره ايلاميان اصطلاح " خنياي باستاني ايراني " حروف نويسي خالص كلمات ايراني است كه ترجمه آن " موسيقي ايران باستان " يا به عبارت ديگر " موسيقي سنتي ايران " است. با شواهد به دست آمده مي توان گفت پيشينه موسيقي در ايران به دوران امپراتوري ايلامي بر مي گردد.

 

سبك هاي موسيقي

موسيقي ايراني با هويتي اصيل و قدمتي چندين ساله است كه همواره در بين مردم جهان طرفدار دارد . در متن زير انواع سبك هاي موسيقي را معرفي مي كنيم:

  • سبك راك: يكي از موفق ترين سبك هاي وارده شده به ايران است و خوانندگان مختلف آثار زيادي در اين سبك موسيقي توليد كرده اند.

كاوه يغمايي، رضا يزداني، محسن چاوشي، كاوه آفاق خوانندگان معروفي هستند كه در سبك راك آثار زيادي را عرضه كردند. براي دانلود اهنگ هاي جديد اين خوانندگان مي توانيد به سايت هاي معتبر موسيقي مراجعه و آهنگ مورد نظر خود را دانلود كنيد.

 

  • سبك بلوز: بلوز سبكي از موسيقي است كه در اواخر قرن 19 در ايالت هاي جنوبي آمريكا و در ميان جوامع آفريقايي _ آمريكايي به وجو آمد. اين سبك ريشه در موسيقي مذهبي – روحاني و تصنيف هاي كارگري بردگان دارد.

بلوز در ايران قدمت طولاني و عيمقي ندارد اين سبك طي سال هاي گذشته در كشورمان رواج يافته و فقط چند آلبوم در كشور وجو دارد كه قطعات آن به اين سبك از موسيقي اختصاص دارند. شهريار مسرور اولين خواننده سبك بلوز در ايران است كه سابقه انتشار دو آلبوم دارد.

 

  • سبك رگه: سبك رگه يا رگي سبك موسيقي جامائيكايي است در دنياي موسيقي با خواننده افسانه اي جامائيكا (باب مارلي) شناخته مي شود. سينا حجازي اولين خواننده اي بود كه در ايران قطعات موسيقي اش را به سبك رگه توليد مي كند. سينا حجازي درتابستان سال 94 اولين البوم رسمي موسيقي رگه را در ايران منتشر كرد.

 

 

  • سبك جز: موسيقي جز در ايران پيشينه ي طولاني تري نسبت به ساير سبك هاي ديگر دارد. در دهه 50 و در زماني موسيقي هاي غربي در ايران رواج پيدا كرد؛ آثاري كمي در اين سبك توليد شد و از راديو ملي ايران به گوش مخاطبان رسيد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين سبك موسيقي از بين رفت. حمزه يگانه از پيشگامان موسيقي جز در ايران پس از انقلاب اسلامي است.

 

 

  • سبك R&B : ريتم اند بلوز يا R&B يكي از سبك هاي معروف دنيا است كه اخيرا درايران نيز طرفداران بسياري پيدا كرده. اين سبك موسيقي در اواسط دهه 80 توسط خوانندگان موسيقي رپ وارد ايران شده و جواناني كه به موسيقي علاقه داشتند را تحت تاثير قرار داده است. مسيح و آرش عدل پرور خوانندگان فعال اين سبك از موسيقي هستند. شما مي توانيد براي دانلود آهنگ جديد به سايت هاي معتبر مراجعه كنيد.

 

  • موسيقي پاپ: نوعي موسيقي غيرآكادميك و مردم پسند است كه در دهه 50 آغاز شد، اين موسيقي در مقابل موسيقي كلاسييك و فولك قرار مي گيرد. در موسيقي پاپ ملودي مخصوص كلام خواننده ساخته مي شود. از مشخصات موسيقس پاپ، يك عنصر ريتميك سنگين در زير است كه معمولا توسط دستگاه هاي تقويت كننده الكترونيك اجرا مي شود و ملودي اصلي براين ريتم غالب است. به طور كلي هدف توليد موسيقي پاپ كه به شكل تجاري،تهيه مي شود، سود مالي است. فعاليت هنرمندان موسيقي پاپ در سبك هاي راك، هيپ هاپ، كانتري، ريتم و بلوزباعث شده كه اين سبك تبديل به سبكي انعطاف پذير شود.

 

  • سبك هيپ هاپ: موسيقي هيپ هاپ دراواخردهه 80 يكي از سبك هاي مهم اين فرهنگ شد. موسيقي هيپ هاپ از دو بخشي اصلي رپ و ديجي، يعني تركيب صدا و اسكرچ تشكيل شده است. موضوع اين سبك داستان هايي از زندگي نامه افراد است. در موسيقي هيپ هاپ يك قطعه سازي تحت عنوان بيت خواننده رپ را همراهي مي كند كه توسط يك ديجي نواخته شده و يك تهيه كننده و يك يا چند نوازنده آن را خلق مي كنند.

 

  • سبك سنتي موسيقي ايراني: تاريخ موسيقي سنتي ايراني يا موسيقي اصيل ايراني كه كه با عنوان موسيقي كلاسيك ايراني و موسيقي دستگاهي نيز شناخته مي شود، به سال هاي پيش از ميلاد مسيح باز مي گردد. موسيقي اصيل ايراني از تعدادي ملودي كوتاه به نام گوشه و چند نت تشكيل شده و داراي تقسيمات جزء نمي باشد. ملودي ها در واقع همان ملودي هاي محلي و روستايي سنتي ما هستند كه از گوشه و كنار كشور جمع آوري شده اند.

 

 

ريميكس چيست؟

دوباره ميكس شدن يك آهنگ را ريميكس مي گويند و يكي از تحولات و اصطلاحات دنياي موسيقي مي باشد. ممكن است ريميكس توسط افرادي غير از آهنگساز اصلي آن آهنگ انجام شود. شخصي كه ريميكس را انجام مي دهد ريميكسر گفته مي شود و مي تواند تمام پارامترهاي آهنگ اصلي را تغيير دهد، اين پارامترها شامل ملودي، ريتم، تمپو و ... مي شود. اين تغييرات بايد به صورتي باشد كه ارتباط با قطعه اصلي همچنان حفظ شده و توسط افراد حس شود. ريميكس ها در عصر حاضر با نرم افزارهاي جديد كه به وجود امده است درست مي كنند و هر چيزي فوت كوزه گري خودش را دارد البته با دستگاه مخصوص خودش اين كار را انجام مي دهند. شما مي توانيد براي دانلود ريميكس جديد به سايت هاي معتبر موسيقي مراجعه كنيد.

 

چرا آهنگ ها ريميكس مي شوند؟

آهنگ ها ممكن است به دلايل مختلفي ريميكس شوند در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد:

  • تطبيق يا اصلاح يك آهنگ براي پخش راديو يا باشگاه شبانه
  • براي ايجاد يك نسخه صداي استريو يا صداي فراگير از يك آهنگ كه هيچكدام قبلا در دسترس نيست
  • براي ارتقاء وفا داري يك آهنگ قديمي كه مسترينگ اصلي آن از بين رفته يا تخريب شده است
  • براي تغيير يك آهنگ براي اهداف هنري
  • براي ارائه يك نسخه جايگزين يك آهنگ

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۵:۳۶ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب