aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 52
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4052
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

بيشتر بدانيد: خريد وسيله نقليه در تركيه

به طور كلي در كشور تركيه با در نظر داشتن كيفيت بالاي سيستم حمل و نقل عمومي، چه داخل شهري و چه خارج شهري، احتمالا احتياج زيادي به داشتن اتومبيل شخصي احساس نشود، بخصوص اگر در شهري مانند استانبول يا آنكارا زندگي مي كنيد كه علاوه بر سيستم خيلي قوي حمل و نقل عمومي، پاركينگ مشكل بزرگي به محسوب مي شود.
خيلي از منازل در استانبول تركيه پاركينگ اختصاصي ندارند و هزينه پاركينگ هاي عمومي هم، به خصوص در نقاط مركزي و شلوغ شهر خيلي زياد است. علاوه بر اين ها، هزينه ي زياد بنزين و قيمت زياد ماشين از علت هاي ديگريست كه تصميم گيري براي خريد ماشين را مشكل مي كند. ولي در هر صورت، چنان چه تمايل داشته باشيد در تركيه ماشين داشته باشيد، نكته هاي اصلي كه مي بايست در اين زمينه در نظر داشته باشيد براي شما اينجا خلاصه شده است.
براي مواقعي كه زمان بسيار كم است، اجاره ماشين مي تواند مشكلات را حل كند. در شهرهاي تركيه بنگاه هاي اجاره ماشين زياد هستند؛ و علاوه بر شركت هاي بين المللي مثل هرتز و ...، در هر محله اي چندين بنگاه اجاره شخصي را مي توان مشاهده كرد.

 

در رابطه با اجاره ماشين، مي بايست نكته هاي زير را در نظر داشته باشيد.

1. شركت هاي بين المللي و بزرگ به شكل معمول براي تضمين اجاره از شما كارت اعتباري مي گيرند. با در نظر داشتن مشكلاتي كه براي گرفتن كارت اعتباري اكثر هموطنان وجود دارد، مي بايست بنگاه هايي را پيدا كرد كه بدون كارت اعتباري حاضر به اجاره ماشين شما باشند. مي توانيد از بنگاه هاي ايراني يا آشنايان و دوستان ترك خود كمك بخواهيد ولي اين موضوع تا حد بسياري سليقه اي است.
2. به طور معمول اجاره ماهانه از اجاره روزانه به صرفه تر مي باشد، در صورتي كه براي مدت زيادي احتياج به ماشين داشته باشيد.
3. تقريبا همه ي بنگاه هاي اجاره، ماشين را بدون بنزين به شما تحويل خواهند داد اما در عوض، شما هم مي توانيد ماشين را بدون بنزين تحويل بدهيد. توجه داشته باشيد كه چنان چه بنگاه ماشين را با بنزين پر تحويل بدهد شما هم مي بايست آن را با بنزين پر بازگردانيد.
4. با در نظر داشتن هزينه خيلي زياد بنزين در تركيه، اجاره ماشين هاي بنزيني معمولا از ماشين هاي ديزلي ارزان تر است. ولي چنان چه براي مدت طولاني به ماشين احتياج داشته باشيد و سفر در مسافت هاي طولاني مد نظرتان شماست، احتمالا پرداخت اجاره بيشتر براي ماشين ديزلي به صرفه تر خواهد بود به دليل اينكه قيمت گازوييل معمولا از بنزين كمتر است.
5. حتما بدنه ماشين را پيش از تحويل كاملا بررسي نماييد و در صورتي كه جاي تصادف يا مشكلي در بدنه مشاهده كرديد، تقاضا كنيد كه مشكل در فرم اجاره ثبت گردد در غير اين صورت احتمال دارد موقع برگرداندن ماشين براي آن مشكل مسئول شناخته شده و مجبور به پرداخت خسارت شويد.
6. هزينه هر مشكل جريمه در طول زمان اجاره بر عهده شماست و احتمال دارد حتي تا 2 ماه پس از تحويل ماشين، بنگاه با شما تماس گرفته شود و تقاضاي پرداخت جريمه را داشته باشد. توجه داشته باشيد كه جريمه هاي رانندگي در تركيه در صورتي كه زود پرداخت شود مشمول تخفيف مي شود پس چنان چه جريمه شديد يا براي مثال در جايي با سرعت غيرمجاز رانندگي كرديد موضوع را به بنگاه اطلاع دهيد و جريمه را زود پرداخت كنيد كه شامل تخفيف شود.
7. به طور كلي ماشين تحويلي به شما مي بايست داراي بيمه باشد، پس حتما اين موضوع و ميزان پوشش بيمه را از بنگاه بپرسيد.
8. در صورت تصادف، بلافاصله با بنگاه تماس حاصل كنيد. در برخي موردها بيمه ماشين هاي اجاره اي تنها تصادف هاي خيلي كوچك را تحت پوشش دارند و چنان چه تصادف بزرگي رخ دهد خسارت آن از شما گرفته مي شود. با احتياط رانندگي كنيد!
9. در تركيه، تصادف هاي كوچك كه منجر به جرح نشود، پليس معمولا حضور در آنجا حضور ندارد. همه ي راننده ها اصولا فرم هاي به خصوص تصادف را در ماشين خود مي گذارند. (و در صورتي كه نداشته باشيد، مي توانيد از هر نوشت افزار فروشي يا ******tasiye آن را دريافت نماييد).
در اين گونه تصادفات اين فرم ها بايد توسط دو طرف پر شده و تصوير گواهينامه، كارت ماشين و بيمه به آن الصاق گردد. بنابراين تاكيد مي كنيم كه اگر تجربه در اين مورد نداريد و زبان تركيتان در حد عالي نيست، حتما هنگام تصادف به طرف مقابل بگوييد كه ماشينتان كرايه اي است و با بنگاه تماس بگيريد كه يك نفر را براي حل و فصل موضوع بفرستد.
10. چنان چه ماشين با مشكل فني رو به رو شد بنگاه مسئول است پس در صورت ديدن هر گونه مشكل فني با بنگاه تماس حاصل كنيد تا مشكل برطرف شود، يا اينكه ماشين جديدي در اختيارتان بگذارند.
11. خيلي از ماشين هاي كرايه اي براي استفاده داخل شهر مورد استفاده قرار مي گيرند و برچسب هاي مورد نياز براي عبور از اتوبان هاي پولي را ندارند (از قبيل HGS)؛ پس چنان چه كه بخواهيد از شهر خارج شويد يا از اتوبان هاي مجاني بهره گيري نماييد و يا چنان چه از اتوبان پولي استفاده مي كنيد حتما پيش از وارد شدن برچسب هاي مورد نياز را بخريد. به طور معمول در صورت وارد شدن به اين اتوبان هاي يكي دو روزي فرصت داريد كه هزينه آن را پرداخت نماييد، در غير اين صورت هزينه چند برابر مي شود و بنگاه آن را از شما مي گيرد.
12. موقع اجاره، ساعت دقيق تحويل ماشين را سئوال كنيد و حتما پيش از آن ساعت ماشين را تحويل دهيد. در غير اين صورت، احتمال دارد نصف روز يا يك روز هزينه اضافي از شما گرفته شود.

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۵۵:۱۱ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب