aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 24
دیروز : 7
افراد آنلاین : 2
همه : 4024
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

امارات متحده عربي يا امارات، يك پادشاهي مطلقه فدرال در جنوب غربي قاره آسيا و در شرق شبه جزيره عربستان، در خاورميانه قرار دارد كه از جنوب با قطر و عربستان سعودي، از شرق با عمان و از شمال با خليج فارس همسايه است. قوميت‌هاي مختلفي در اين كشور زندگي مي‌كنند كه فقط ۱۱٫۶ درصد اهل امارات هستند، ۵۹٫۴ درصد از آسياي جنوبي (شامل هندي، بنگلادشي، ‌پاكستاني و...)، ۱۰٫۲ درصد مصري و ۶٫۱ درصد فيليپيني هستند و ۱۲٫۸ درصد را ساير قوميت‌ها تشكيل مي‌دهند. آزادي مذاهب در اين كشور حكفرما است و به همين دليل مليت‌هاي مختلف بدون هيچ مشكلي در كنار هم زندگي و كار مي‌كنند. با ما همراه باشيد تا از آداب و رسوم مردم اين كشور بيشتر بدانيد.
مذهب و زبان در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
اكثريت مردم امارات متحده عربي، مسلمانان سني هستند و در نتيجه تمام امور اجتماعي و سياسي بر اساس شريعت اسلام است. با اين حال، آزادي مذاهب در اين كشور وجود دارد و مهاجران در اين زمينه مشكلي ندارند. از ديگر مذاهب اصلي در اين كشور مي‌توان به هندوئيسم، مسيحيت و بودائيسم اشاره كرد. با اينكه مسلمانان مي‌توانند به راحتي دين اسلام را تبليغ كنند، ساير مذاهب حق چنين كاري ندارند. علاوه‌براين مسلمانان حق تغيير دين ندارند و كساني‌ كه سعي در متقاعد كردن مسلمانان به تغيير دين داشته باشند، ‌مجازات (نظير اخراج از كشور) مي‌شوند. به‌عنوان مثال با وجودي كه انجيل غيرقانوني نيست، اما دادن آن به يك مسلمان جرم محسوب مي‌شود.
اكثر مردم امارات، مسلمانان سني هستند و تمام امور اجتماعي و سياسي بر اساس شريعت اسلام استاز آنجا كه اكثر جمعيت اين كشور را مهاجران تشكيل مي‌دهند، مردم به زبان‌هاي متعددي صحبت مي‌كنند كه علاوه‌بر زبان عربي، زبان‌هاي اكثريت شامل زبان فارسي، هندي، اردو، بنگالي و چيني است.
فرهنگ در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
تاريخ و فرهنگ كشور امارات متحده عربي، قدمتي باستاني دارد و از تمدن‌هاي مختلف (از قبايل باديه‌نشين كه در بيابان‌ها سفر مي‌كردند تا دوران شكار مرواريد در خليج فارس) نشات مي‌گيرد. امروزه اين كشور به گذشته‌ي فرهنگي خود مي‌بالد و درعين‌حال از هنر، ادبيات و تئاتر معاصر حمايت مي‌كند و به همين دليل است كه گالري‌ها، موزه‌ها و سالن‌هاي تئاتر متعددي در اين كشور به چشم مي‌خورد كه علاوه‌بر هنرهاي باستاني، به هنرهاي معاصر مي‌پردازند.
امارات با ريشه‌هايي كه در فرهنگ اسلامي دارد، روابط خوبي با ساير جهان عرب و جهان اسلام برقرار كرده‌ است. دولت امارات عمدتا از طريق بنياد فرهنگي ابوظبي، در صدد حفظ شكل‌هاي سنتي هنر و فرهنگ است. هر چند، تغييرات چشم‌گيري در زندگي اجتماعي صورت گرفته‌، نگرش به زنان تغيير كرده ‌است و ورزش‌هاي جديدي در كنار شتر سواري سنتي كم‌كم رايج مي‌شوند، همچون ورزش گلف، بيابان كهن دوبي و مسابقات گلف ابوظبي و گران‌ترين مسابقه اسب دواني جهان.  جالب است بدانيد در اين كشور مسلمان، كليساهاي بسياري وجود دارد. به دليل اينكه بسياري از آسيايي‌ها، امارات را به عنوان وطن دوم خود پذيرفته‌اند، رستوران‌ها و مراكز فرهنگي آسيايي بسياري نيز در اين كشور وجود دارد. همچنين تعداد كمي مركز و مدرسه اروپايي نيز به چشم مي‌خورد.
خانواده و جامعه در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
خانواده از اهميت زيادي در جامعه امارات برخوردار است و ريشه در ارزش‌هاي خويشاوندي قدمت‌دار قبيله‌اي در اين كشور دارد. خانواده‌ها ارتباط نزديكي با يكديگر دارند و ترجيح مي‌دهند در يك محله زندگي كنند، علاوه‌براين براي كودكان نيز ارزش زيادي قائل هستند. خانواده‌هاي اين كشور معمولا بزرگ هستند و شامل ۶ فرزند و بيشتر مي‌شوند. به‌طور سنتي ازدواج‌ها از طريق والدين برنامه‌ريزي مي‌شود و ازدواج خارج از گروه‌ قبيله‌اي را نمي‌پسندند. پديده‌ي طلاق نيز اين روزها بيشتر شده است.
با وجود حمايت قابل توجه از برابري جنسيت از طرف بخشي از دولت، همچنان تبعيض جنسيتي در اين كشور به چشم مي‌خورددرحالي‌كه در گذشته امور نظامي،‌ دولتي و كسب و كار فقط در حيطه تخصص مردان بود، اما در حال حاضر زنان نقش مهمي در جامعه‌ي كاري ايفا مي‌كنند.  تا همين اواخر موسسات آموزشي براي دختران و پسران مجزا بود، اما به تدريج تعداد مدارس مختلط رو به افزايش است. بيش از ۷۰ درصد زنان به دنبال تحصيلات عالي هستند و بسياري از آنها تحصيل در ‌تكنولوژي، مهندسي و رياضيات را انتخاب مي‌كنند. با وجود حمايت قابل توجه از برابري جنسيت از طرف بخشي از دولت، همچنان تبعيض جنسيتي در اين كشور به چشم مي‌خورد. به‌عنوان مثال زنان متاهل بدون رضايت همسر نمي‌توانند مشغول به كار شوند يا با تمام تلاش‌هايي كه سازمان‌هاي مختلف زنان داشته‌اند، اما همچنان قانون مشخصي در مورد خشونت خانگي عليه زنان وجود ندارد.
آداب و رسوم امارات
طبقه‌ي اجتماعي به وضوح در امارات تعريف شده است و اولين تمايز، بين مردم بومي اين كشور و جمعيت مهاجر وجود دارد. خويشاوندان شيخ حاكم نه تنها از بالاترين مقام جامعه به لحاظ سياسي و اجتماعي برخوردارند، بلكه بسيار ثروتمند و قدرتمند هستند. طبقه‌ي بازرگان دومين لايه‌ از طبقه‌ اجتماعي به‌شمار مي‌رود و سپس متخصصان طبقه‌ي متوسط با تحصيلات عالي هستند و پايين‌ترين طبقه به اقشار كم درآمد نظير كشاورزان اختصاص دارد. يك سيستم طبقه‌‌بندي اجتماعي بين گروه‌هاي مهاجر نيز وجود دارد كه در صدر آنها مديران و پيمانكاران بين‌المللي قرار مي‌گيرند. در رتبه بعدي، معلمان، ‌تكنسين‌ها، كاركنان فروش و پرستاران هستند و پايين‌ترين جايگاه به كارگران خدماتي با مهارت كم يا بدون مهارتي اختصاص دارد كه درآمد پاييني دارند.
آداب احوالپرسي در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
دست دادن با دست راست از آداب احوالپرسي مردم امارات است. افراد هم‌جنس (زن با زن و مرد با مرد) كه يكديگر را مي‌شناسند اغلب يكديگر را به گرمي در آغوش مي‌گيرند. مردها يا زن‌هاي عرب ممكن است از دست دادن با جنس مخالف اجتناب كنند كه از قوانين اسلام به‌شمار مي‌رود. خيلي مودبانه است كه اول با بزرگ‌ترين عضو گروه احوالپرسي كنيد.
هنگام ارتباط با فرد همجنس بايد تماس چشمي داشته باشيد. مردها بايد در نهايت ادب و احترام با خانم‌ها برخورد كنند و هيچ‌گاه نبايد تماس چشمي طولاني با يك زن داشته باشند يا از ظاهر و لباس‌هاي او تعريف و تمجيد كنند. برخي مردها نيز هنگام احوالپرسي، يكديگر را مي‌بوسند يا بيني خود را به هم مي‌مالند و حتي ممكن است دست‌هاي يكديگر را بگيرند.
غذا در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
غذا در كشور امارات متحده عربي ريشه‌ي تاريخي غني دارد. از آنجا كه بخش اعظمي از اين كشور در سواحل خليج فارس قرار دارد، ماهي و غذاهاي دريايي جزو رژيم غذايي اصلي مردم به حساب مي‌آيد. مسلمانان گوشت خوك نمي‌خورند و از گوشت‌هاي ديگر نظير مرغ و گوشت گوسفند براي غذاها استفاده مي‌كنند.
شتر پر شده غذاي ملي اين كشور است كه يك دستورالعمل قديمي دارد كه در طول زمان تغيير كرده است. براي اين غذا داخل شتر را با مرغ، بز و گوسفند پر مي‌كنند و روي زغال به مدت ۲۴ ساعت به آهستگي مي‌پزند. يكي ديگر از غذاهايي كه مردم اغلب ميل مي‌كنند، شاروارما نام دارد كه يك سيخ گوشت كبابي يا مخلوطي از گوشت‌ها است كه با انواع مخلفات نظير تبوله، هموس، ترشي و خيار و گوجه سرو مي‌شود.
اگر به خانه‌ي يك اماراتي دعوت شديد، ادب حكم مي‌كند كه ۱۵ دقيقه با تاخير برسيد. از آنجا كه دست چپ را كثيف مي‌دانند، ‌پس حتما با دست راست غذا بخوريد. با اين حال چنانچه دست چپ هستيد، مي‌توانيد از قاشق يا چنگال در دست چپ خود استفاده كنيد. عرب‌ها با دست يا قاشق و چنگال غذا مي‌خورند و به همين دليل تميز بودن دست‌ها اهميت دارد. برخي خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند كه سفره را روي زمين پهن كنند.
لباس سنتي در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
لباس سنتي مردان دشاشه يا خاندورا است كه شامل يك پيراهن بلند سفيد با سرپوش سفيد يا قرمز بنام كترا مي‌شود. اين سرپوش به وسيله يك طناب مشكي (كال) نگه داشته مي‌شود. شيوخ و تجار نيز رداي نازك مشكي يا قهوه اي (به نام بيشت يا ميشله) روي دشداشه در رويدادهاي مهم مي‌پوشند. زنان در مكان‌هاي عمومي عباي مشكي مي‌پوشند كه چادري مشكي و بلند است. بعضي از زنان همچنين يك نقاب نازك مشكي براي پوشاندن صورت و دستكش استفاده مي‌كنند.
بايدها و نبايدها در امارات متحده عربيآداب و رسوم امارات
هيچ‌گاه از اسلام، طبقه‌ي حاكم يا سنت‌هاي محلي انتقاد نكنيد. مردها نبايد به زنان خيره شوند يا از آنها تعريف كنند. بوسيدن يا به آغوش كشيدن حتي همسران در ملاء عام به شدت نكوهيده است و چنين رفتاري مي‌تواند منجر به بازداشت شخص شود. افراد غير مسلمان نبايد وارد مسجد شوند يا دست به قرآن بزنند. براساس قانون بايد تمام بخش‌هاي بدن از شانه تا زانو پوشيده باشد و بهتر است در مراكز عمومي از پوشيدن لباس‌هاي تنگ و بدن‌نما و كوتاه بپرهيزيد.
هيچ‌گاه از اسلام، طبقه‌ي حاكم يا سنت‌هاي محلي انتقاد نكنيدزنان امارات به شدت محافظه كار هستند و بنابراين در مواجهه با زنان عرب بايد درست رفتار كنيد، به‌عنوان مثال عكس‌برداري از زنان عرب در مراكز عمومي جرم است و اگر قصد چنين كاري داريد پيش از عكاسي بايد حتما از آن‌ها اجازه بگيريد.
آداب و رسوم امارات
در اين شهر كافه‌ها و مراكز رقص و ساز و آواز زيادي وجود دارد و رقصيدن در دبي جرم نيست. اما كسي حق ندارد در ملاء‌عام برقصد، حتي پخش موسيقي رقص‌آور به همراه رقصيدن در پارك‌ها، سواحل و مجتمع‌هاي مسكوني ممنوع است و اين كار را زشت و تحريك‌آميز تلقي مي‌كنند.
همراه داشتن بعضي از اين داروها خلاف قانون است و فرد متخطي به شدت مجازات مي‌شود. پس اگر دارو مصرف مي‌كنيد حتما نسخه‌ي آن را همراه داشته باشيد و يا با مراجعه به پزشك، مجوز همراه داشتن آن‌ را دريافت كنيد تا مشكلي براي شما پيش نيايد.
استعمال مواد مخدر در امارات غيرقانوني و جرم است و پيدا كردن هر نوع مواد مخدر عواقب بسيار سنگيني دارد. براي مثال در سال ۲۰۰۸ ميلادي يك گردشگري بريتانيايي به دليل اين كه در ادرارش اثرات مواد مخدر وجود داشت، به ۴ سال زندان محكوم شد.

منبع: kojaro.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۱:۴۳ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب