aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 12
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4012
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 

 در اين قسمت از اين مطلب ميخواهيم چند مورد از منابع غذايي مفيد ، سالم و مهم براي  پرواربندي گوسفندان را براي شما عزيزان شرح دهيم ، با ما همراه باشيد .

منابع اصلي غذايي مفيد براي گوسفندان

خوردن مواد غذايي مقوي براي هر دامي جزو واجبات است ، زيرا در يك نوع خوراكي تمامي ويتامين ها پروتئين ها و فيبر لازم يافت نميشود . بايد بدانيد كه يك گوسفند براي پرورش و پرواربندي شدن نياز به :

سبوس
يونجه
جو
تفاله چغندر
كنجاله كلزا
گندم 
كنجاله سويا
و كنجاله ذرت 

نياز دارد ، كه هريك ازاين منايع ذكر شده حاوي مواد مغذي مورد نياز يك دام است. در شهرستان ها به علت تغذيه از چراگاه ها منابع طبيعي، استفاده از اين روش امكان پذير است اما به دليل بالا رفتن حجم اين مواد و بالا رفتن هزينه تامين شان بسياري از دام داران ، به خصوص دامداري هاي تهران كه بخش عمده پرورش  گوسفند زنده  را به عهده دارند، اين روش پاسخگو نيست؛ پس به همين سبب در دامداري ها از كنسانتره استفاده ميشود.

كنسانتره چيست؟

به طور كلي گفته ميشود كه  كنسانتره  نوعي پودر مكمل خوراكي  براي پروار بندي دام زنده است كه در تغذيه دام استفاده مي شود زيرا مواد مغذي كه در تغذيه دام بايد به كار برده شود در محل نگهداري دام زنده در تهران يافت نمي شود.

كنسانتره بهترين مكمل غذايي يونجه است ، كه در كاهش هرينه دامداران و كاهش زمان پروار بندي نقش اساسي دارد.معمولا كنسانتره ها داراي 7 درصد پروتئين و 18 درصد فيبر مي باشد.

استفاده از كنسانتره براي هر دام با توجه به جثه و وزن گوسفند متفاوت مي باشد كه در مجموع روزانه 150 تا 300 گرم كنسانتره به همراه يونجه در تغذيه دام به كار برده مي شود.

براي اطلاع بيشتر از نحوه و مفدار مصرف و قيمت كنسانتره مي توانيد به وبسايت دام تهران مراجعه نملييد.

منبع : دام زنده تهران ، دام تهران

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۴:۲۴ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب