aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 45
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4045
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كشور تركيه ميزبان پناهندگان از سراسر دنياست. ما در اين مقاله در پي آنيم اطلاعات كامل و به روز در زمينه پناهندگي در تركيه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اين مقاله توسط وكيل مهاجرت با همكاري كارشناسان و متخصصين مؤسسه حقوقي ملكپور گردآوري و خدمت شما عزيزان ارائه شده است. به گزارش كميسيون عالي پناهندگان سامان ملل در سال 2017 حدود 2.3 ميليون پناهنده سوري در تركيه حضور دارند. همچنين حدود 44 درصد پناهندگان از افغانستان، 42 درصد از عراق و 10 درصد از ايران هستند. در سال 2006 مجموعأ 4550 درخواست پناهندگي در تركيه صورت گرفت در سال 2011 اين تعداد 16000 نفر بود.
دريافت5 دقيقه5.73م688223Kaudio پناهندگي در تركيهدريافت3 دقيقه3.1م84549Kaudio پناهندگي در تركيهبررسي حقوقي قانون پناهندگي در تركيه
تركيه يكي از امضاكنندگان اصلي كنوانسيون 1951 بود اما كنوانسيو را با محدوديت جغوافيايي تأييد كرد. بدين معنا كه تركيه مسئوليت كامل پناهندگان از كشورهاي عضو شوراي اروپا را برعهده گرفت. براي اشخاصي كه خارج از اين منطقه هستند تركيه وظيفه حمايت موقت را بر عهده دارد. در سال 2013 تركيه قانون جديدي وضع كرد كه طبق اين قانون سيستم پناهندگي در تركيه تغيير كرد و بيشتر پناهندگان تركيه را ترك مي كنند و راه حلي براي اقامت دراز مدت مي يابند.
پناهندگان سوري
افرادي كه از سوريه به تركيه مي آيند تحت حمايت دولت تركيه براي اسكان موقت هستند و ممكن است براي اسكان مجدد به كشور سوم هدايت شوند. حدود 3 ميليون پناهنده سوري در حال حاضر در تركيه زندگي مي كنند.حفاظت موقت شهروندان سوري اجازه دسترسي به خدمات اساسي را به آنها مي دهد.
پناهندگان غير سوري
متقاضيان غير سوري و غير اروپايي براي درخواست پناهندگي در كميسيون عالي پناهندگي سازمان ملل واجد شرايط هستند. اگر شخص يا خانواده اي تحت قانون UNHCR واجد شرايط پناهندگي شناخته شوند كميسيون عالي پناهندگي سازمان ملل تلاش مي كند تا آنها را به كشور سوم انتقال دهد. پناهندگان در زمان رسيدگي به درخواست دسترسي محدودي به مراقبت هاي پزشكي در بيمارستان هاي دولتي و آموزش دارند. با وجود اينكه پناهجويان مجوز كار دارند تعداد كمي از پناهندگان به طور تمام وقت كار مي كنند.
پناهندگان افغان و ايراني
از سال 2016 حدود 35 درصد از پناهندگان در تركيه غير سوري هستند كه اين تعداد 120.000 نفر مي رسد. پناهجويان افغان در تركيه مشكلات زيادي دارند كه اين مشكلات به دليل محدوديت اسكان مجدد براي آنهاست. فقط حدود 500 افغان در سال از تركيه به ايالات متحده آمريكا مي روند. تا اواسط سال 2016 حدود 30 هزار نفر از ايران به دلايل مختلفي من جمله عدم وجود آزادي مذهبي و همچنين فعاليت هاي سياسي، خشونت جنسي در تركيه پناهنده شده اند.
پناهندگان عراقي
در سال 2016 تركيه ميزبان حدود 125 هزار آواره عراقي بوده است كه اين رقم هشدار دهنده است. آشفتگي شديد در عراق طي چند سال گذشته باعث افزايش تعداد پناهندگان عراقي در تركيه شده است. قاچاقچيان در تركيه پناهندگان را از تركيه به يونان و شمال اروپا منتقل مي كنند. حتي در مورد پناهندگان نيز تعداد تقاضا بازار را قاچاق را تعيين مي كند.
قاچاقچيان بين 1200 تا 1500 دلار براي هر بزرگسال دريافت مي كندد و به صورت كاملأ خطرناك با استفاده از قايق پناهجويان را به ساير كشورها منتقل مي كنند. تاكنون 537 هزار مهاجر و پناهنده به يونان منتقل شده اند. دولت تركيه مخارج كمك به پناهندگان را تقبل مي كند و از سال 2011 بيش از 2 ميليون پناهنده را با هزينه 8 ميليون يورو پناه داده است.
درخواست پناهندگي در تركيه
درخواست پناهندگي توسط DGMM بررسي مي شود. مراحل مربوط به بررسي واجد شرايط بودن متقاضيان پناهندگي توسط كارشناسان در دفتر مركزي  DGMM بررسي مي شود. مراحل مختلف رويه ثبت و بررسي پناهندگي يعني ثبت نام و مصاحبه توسط كميسيون عالي پناهندگي سازمان ملل متحد و شركاي اجراي آن ASAM انجام مي شود. مصاحبه اصلي و تصميم گيري درمورد درخواست توسط PDMM بررسي مي شود. تصميم گيري ظرف 6 ماه انجام مي شود. افراد با نيازها و شرايط ويژه با توجه با حقوق و اولويت هاي بين المللي اولويت بندي مي شوند. طبق روال مصاحبه شخي با متقاضيان بايد ظرف 30 روز از تاريخ ثبت نام انجام شود كه اين مصاحبه توسط افراد آموزش ديده در زمينه حقوق پناهندگي و حقوق بشر انجام مي شود. طبق قانون LFIP افراد با نيازهاي ويژه عبارتند از افراد معلول، سالخوردگان، زنان باردار، كودكان خردسال، قربانيان شكنجه و خشونت جنسي و فيزيكي.  متقاضي در جلسه مصاحبه مي تواند با اعضاي خانواده، وكيل، مترجم، روانشناس يا نماينده قانوني حاضر شود. به طور معمول در مصاحبه مترجم در اختيار پناهجويان قرار مي گيرد.
تصميم گيري به صورت كتبي اعلام مي شود و تصميمات منفي مي بايست با دلايل عيني و قانوني اعلام شود. امكان تجديد نظر به تصميم و نتيجه منفي وجود دارد. درصورت كه پاسخ درخواست تجديدنظر هم منفي باشد متقاضي موظف به ترك خاك تركيه است. هزينه هاي مربوط به اين پروسه مربوط به هزينه اداري شامل هزينه دفتر اسناد رسمي و وكيل است كه دولت كمك هزينه در اختياز متقاضيان قرار مي دهد و متقاضيان مي توانند هزينه هاي خود را از اين منابع پوشش دهند.
خطرات پناهندگي در تركيه
با توجه به خطرات روش پناهندگي براي متقاضيان چه براي افرادي كه به صورت قانوني وارد كشور شده اند و چه براي افرادي كه به صورت غير قانوني از مرزها عبور كرده اند ما به هيچ وجه روش پناهندگي را به متقاضيان پيشنهاد نمي كنيم و خواهش ما از شما عزيزان اين است كه پيش از هر اقدامي با وكلا و كارشناسان حقوقي و مهاجرتي مشورت نماييد و روشهاي قانوني مهاجرت را با توجه رزومه خود بررسي نماييد. توجه داشته باشيد در سالهاي اخير افراد زيادي در اين راه متحمل ضررهاي مالي و معنوي شده اند و اشخاص سودجو با استفاده از عدم اطلاع كافي افراد اقدام به كلاهبرداري نموده اند. همچنين پس از اعلام درخواست پناهندگي نيز در محل اقامت پناهنجويان اتفاقات ناگواري رخ مي دهد كه اين اتفاقات جبران ناپذير است. تعداد زيادي از پناهجويان با وعده هاي قاچاقچيان از كشور تركيه قصد مهاجرت به و پناهندگي در كشورهاي اروپايي را دارند كه در اين زمينه نيز خطرات زيادي پناهجويان را تهديد مي كند. ما اين مقاله را با موضوع پناهندگي در تركيه جهت اطلاع بيشتر شما عزيزان ارائه داديم و متقاضيان عزيز مي توانند جهت بررسي روشهاي قانوني مهاجرت به تركيه  با كارشناسان مؤسسه حقوقي ملكپور در وين و يا دفاتر همكار ما در ايران تماس بگيرند.

 منبع : malekpour.ir

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۲:۰۷ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب