aroosha
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 4017
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

به طور سنتي مراسم ازدواج در هند ۳ روز طول مي كشد و در طي اين مدت مراسم هاي مختلفي برگزار مي شود. در فرهنگ هندي عروس و داماد نقش زيادي در تعيين روز عروسيشان ندارند و تعيين چنين روزي را به ستارگان و طالع بيني نجومي واگذار مي كنند. ظاهرا با توجه به علامت زودياك يا سياره ي حاكم بر روز تولد عروس و داماد يك روز و ساعت مبارك و خوش اقبال براي ازدواج تعيين مي شود تا ضامن خوشبختي و دوام زندگي زوج جوان شود! در مراسم ازدواج در هند رنگ لباس عروس بايد قرمز باشد.
در رسم و رسوم هندي لباس عروس يك ساري قرمز است كه با رنگ هاي روشن و طلادوزي هاي زيبا تزئين شده است. رنگ قرمز در فرهنگ هندي ها سمبل و نماد تعهد به زندگي، معنويت و باروري است. يكي از آدابي كه عروس و داماد هندي بايد به جاي بياورند، مراسم هلدي است. عروس و داماد صبح روزي كه قرار است ازدواج كنند بايد در مراسم هلدي شركت كنند.
هنددر اين مراسم خانواده هاي دو طرف دور هم جمع مي شوند و روي عروس و داماد تركيبي از آب، روغن و زردچوبه مي ريزند. در واقع اين تركيب روي سر و صورت و لباس هاي عروس و داماد ماليده مي شود و باور هندي ها بر اين است كه اين كار باعث تبرك و خوشبختي زوج مي شود.
در چين نيز خانواده ها، عروسشان را همراه زنان سالمند و با تجربه روانه ي خانه ي بخت مي كنند و حضور زنان جوان و مجرد در كارواني كه عروس را مي برند بد يمن و بد شگون محسوب مي گردد.
در چين رسم بر اين است كه عروس هنگام ترك خانواده ي خود به هر ترتيبي كه هست حتما بايد گريه كند تا نشان دهد نمي خواهد آن ها را ترك كند و در خانه ي پدري خود راحت بوده است. همچنين عروس و داماد چيني پيش از آغاز مراسم رسمي ازدواج، دستمال هاي كوچك قرمز رنگي را كه روي آن ها تصويري از اردك هاي چيني دوخته شده است، با آرزوي خوشبختي به همديگر هديه مي دهند. اين رسم نمادين در فرهنگ كشور چين به اين معني است كه اين زوج براي هميشه به زندگي در كنار هم ادامه مي دهند.
آداب و رسوم عجيب ازدواج در جهان را اگر هنوز هم بخواهيم در قاره ي آسيا پي بگيريم به كره اي ها مي رسيم. زنان كره اي از آغاز زندگي مشترك عهد مي بندند كه مقابل همسرانشان سكوت كرده و از دستورات آنها اطاعت و پيروي كنند. به همين دليل عروس هاي كره اي در نخستين روز زندگي مشترك بايد سكوت اختيار كنند.
چينآن ها حتي حق صحبت با همسرانشان را هم ندارند و اگر از اين رسم سرپيچي كنند داماد مي تواند براي اين كار عروس را روانه ي خانه ي پدرش كند. در كره عروس و داماد پس از پايان مراسم ازدواج به سبك غربي، لباس كره اي به تن مي كنند و به بزرگان خانواده ي هم عروس و هم داماد اداي احترام مي كنند. شايد فكر كنيد كه كجاي اين رسومات كره اي ها در زمره ي آداب و آداب و رسوم عجيب ازدواج در جهان قرار مي گيرد.
بايد در جواب شما بگوييم كه ابتدا در اين مراسم، ۳ قاشق پر از برنج را با هم تقسيم مي كنند اين يعني اين كه بايد شريك زندگي هم باشند. اردك و غاز نيز در اين مراسم حضور دارند كه به نشانه ي صداقت در اين مراسم حضور دارند. زوجين جوان بايد در مراسم به والدينشان تعظيم كنند و سپس بزرگ ترها به آن ها مقداري اجيل و عناب مي دهند. آجيل و عناب سمبل بچه دار شدن آنها است و آنها خوشبخت خواهند شد.
جالب است بدانيد كه كره اي ها معتقد هستند كه اگر داماد زياد در مراسم بخندد، فرزند اول آنها دختر خواهد بود و اگر عروس آجيل بردارد صاحب پسرهاي زيادي مي شوند. همچنين در كره بر سر عروس آجيل و آلو مي ريزند.
تايلند از آن رو در بين دسته ي كشورهايي كه داراي آداب و رسوم عجيب ازدواج در جهان هستند قرار مي گيرد كه فرهنگ و اداب و سنن ازدواجش، آميزه ‌اي از فرهنگ كشورهاي هند، چين، كامبوج و ديگر كشورهاي آسياي جنوب ‌شرقي مي باشد.
كرهدر تايلند، كامل شدن تحصيلات شخص براي ازدواج امري ضروري است و اگر فرد، پس از اتمام تحصيلاتش تمايل به ازدواج با فردي داشت ابتدا بايد با خانواده نامزد خود آشنا شود و سپس از خانواده ي خود بخواهد كه به خواستگاري او بروند. اگر هر دو خانواده موافقت كنند، ازدواج در نهايت انجام مي‌ شود. داماد مبلغي را به عنوان پاداش بزرگ كردن عروس يا شيربها به پدر و مادر او مي‌ پردازد. صورتي، رنگ سنتي لباس عروس است و داماد نيز كت و شلوار سبك اروپايي يا يك ژاكت يقه پهن با شلوار مي ‌پوشد.
زوج‌ هاي جوان در مناطق روستايي، غالباً با خانواده ي داماد زندگي مي‌ كنند و ممكن است چند نسل در يك خانه زندگي كنند. در اين خانه‌ ها معمولاً بزرگ ‌ترين مرد، رئيس خانواده است و اعضاي خانواده بايد در برابر بزرگ‌ ترها مطيع باشند. خانواده ‌ها معمولاً ۲ يا ۳ فرزند دارند و همه افراد خانواده در يك مزرعه كار مي ‌كنند. كوچك‌ ترين دختر خانواده، خانه ي والدين را به ارث مي ‌برد و در عوض، او و همسرش بايد از پدر و مادرشان در دوران پيري نگهداري كنند.
حال بياييد تا از بررسي آداب و روسوم عجيب ازدواج در جهان در قاره ي آسيا به كشورهاي اروپايي برويم. به طور مثال، آلماني ها در آداب و روسم عجيب ازدواج خود با جمع آوري ظروفي كه پيش از آغاز مراسم ازدواج اقوامشان مي شكنند براي جنگ و نبرد با مشكلات زندگي خودشان را آماده مي كنند و بر اساس اين رسم جالب، اقوام عروس و داماد پيش از ازدواج تعداد زيادي ظرف را مي شكنند كه عروس و داماد بايد آنها را جمع كنند.

منبع:www.eligasht.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۲۰:۲۵ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب